Wednesday, December 23, 2009

Tuesday, December 22, 2009

confused....

My knees start to shake,
when you're in sight,
my mind is filled with wonder
my heart with fright.

when will this feeling stop?...
when did it start?..
how can i listen to my mind
without breaking my heart?...

i'm so confused
what should i do?...
i can't think of anything
Except you....

should i ignore you,
or just give it time?...
i can't think straight,
my heart controls my mind..

little loved ones

@~~ pedrOsyen^^

Sunday, December 20, 2009

-BIAR AKU JADI MATAHARI MU-

walau pun terik namun matahari punya banyak kelebihan selain memberi vitamin d waktu pagi dan yg paling menakjubkan adalah memberi cahaya kpd semua makhluk tuhan..dan sbb itu juga matahari lbh sinonim dengan "perumpamaan cinta"...menari bukan..ttp knapa tidak sikap manusia yg di sinonim kn dengan cinta?sangat pelik..terdapat perumpamaan yang mengatakan cinta ibarat bunga yang memerlukan matahari di mana si jejaka adalah matahari dan si gadis pula adalah bunga yang mana si mentari ingin memberikan cahaya kepada bunga agar terus hidup,mekar,segar sebagai bunga yang cantik,walau pun hakikatnya matahari hanya dapat melihat bunga yang cantik itu dari jauh dan akhirnya hanya rama-rama yang dapat menari-nari bersama bunga..samalah juga seperti manusia yang mengkagumi keindahan bulan walhal kecantikan cahaya bulan itu datangnya dari matahari..ini lah yang di kata kan pengorbanan,menyakitkan namun sangat layak untuk di cintai..si jejaka tidak akan pernah menyesal menjadi matahari untuk wanita yang di cintainya..

-little beloved one-
@~~~



Saturday, December 19, 2009

nEver knew i needed..

video

anTara kenyAtaan yanG

mmg susah tok kite meghdapi knytaan yg menyakitkn! tp itulh yg harus kita hadapi wlupn pedih tok dtelan!! mugkin segalanya boleh dianggap mudah utk dhadapi bile brsama yg trsayang..itulah kbanyakn taggapan dr komuniti skarang.. biar sama2 meghadapi segalanya..
org trsyg sama diertikn dgn org trcinta.. bile sebut pasal cinta.. mcm2 jwpan nyer.. cinta hanyalah 4 huruf yg mmberi brbagai makna..ade yg aggap cnta pd MAHA PNCIPTA , cnta pd keluarga , dan cnta pd org tercinta yg mnjadi psangan hidup..
pada yg brtaggapn cnta itu adlh cnta pd psangan yg bakal mnjadi tman seumur hidup..mmg ade kbenarannya..sama2 megharungi rntgan yg kita sndiri xpasti dan xtahu..slagi brtahan akan kita hadpi tetapi smpai pd satu thap dimana masig2 tidak mmpu utk mnaggugnya..maka prpisahan yg bakal berlaku..itulah knytaan yg palig mnyakitkn antara insan yg salig menyintai antara satu sama lain...wLupun hakikat trpaksa brpisah...dan pada akhirnya inilah knyataan yang kejam terpaksa diteLan wLupn brdarah hati yg xdpt diubati..............tetapi jika pegakhirannya adalah bersama slamanya..itulah yg diimpikn oleh stiap insan..tiada pisah hidup........
bagi mereka yg braggapn di mana cnta itu adalah cnta pada keluarga. ini juga ada kbenaranya juga..keluarga tidak dpt di "buang"..krana keluarga ibarat air dicincang xkan putus...darah yg mgalir di dalam tubuh tidak dapat kita menafikannya..namun perpisahan di antara ahli keluarga hanyalah akn terjadi apabila berlaku kematian atau meniggal dunia.. yang ini mmg tidak dapat kita elakkan wLupun kita lari ke mana shj..ini adalah kbenaran dimana stiap yg hidup pasti akn kmbali pd yang maHa menCiptanYa..kbenaran yang inilah yg dikatakn kejam dimana org yg kita sayang pergi utk selamanya..yg tiggal hanyalah cerita dan kenagan yg dijadikn sebagai pengubat rindu..baru shj kita mgenali cnta antara kluarga, telah dicabut nyawa org trsyg..mana tidak dinamakan kejam..setidaknya berilah sedikit lg peluag dan masa agr dpt mrasai cinta pada keluarga...
manakala mnurut mereka yg braggapn bhwa cinta itu adalah lebih kpd YANG MAHA PENCIPTA....inilah kbenaran yg mmg dicari dan akn dijaga slamanya ibarat mnatag minyak yg penuh..lebih manfaatnya kita mnyintai NYA..bisa kita mgenali akn kwujudn segala mahluk ciptaan NYA, sifat NYA, pahaLa yg dicurahkn dan sbgnya..cinta kpd NYA mmg tiada batasannya..sehigga cinta itu akn dibawa ke dlm LiaNg LahaD sekalipun..mg luas dan ckup luas serta tiada hadnya pd stiap mahluk cptaan NYA..kerana stiap yg trcipta pasti ada klebihan keistimewaannya..hanya mugkin antara trsurat atau pun trsirat..hanya cinta trhadap NYA tidak mberi sebarag kesan yg memeritkn jika benar kita mgenali NYA..tetapi jika sebaiknya..amat perit utk kita hadapi balasan yg diberi atas prbuatan yg meLampau dan kterlaluan..
maka,trserah pd pagkal hati utk mletakkan erti sbenar cinta yg mmberi brbgai jnis knyataan yg kejam, sakit dan amat memeritkn serta begitu pahit dari yg terpahit utk ditelan..
RENUNG2KAN DAN SELAMA BERAMAL!!!!!!!!!!!!!!

BidadaRi..

kisah ini xde kaitan antara hidup atau yg telah meninggal..sume nie reka2 je utk santapan nurani...

Video & TV yg berlayar sejak sejam td tidak berjaya menarik minat matanya utk terus tertancap di disitu.
"filem yg bagus nie!" Berulang kali Normanberkempen padanya ketika menyrahkan pita video itu siang tadi. kalau nk ikutkan memanglah cerita ni bagus. lakonan Angelina Jolie lagi. tapi...... fikirannya kini lebih tertumpu pada Jasmin.
Jasmin pulangkn cincin...tapi kenape? persoalan itulah yang sedang bermain-main di benaknya kini dan persoalan itu jugalah yg dibiarkan tak terjawab oleh ibunya.
tumpuannya tiada hanya berlegar di anatara memori silam. mungkin ibu tidak sanggup melafazkan bait-baititu kali kedua.

tidak! Jasmin tidak akan sanggup buat begitu! bukankah kami saling mencintai. memang Jasmin dah berjanji akan menjadi isterinya. Isteri yang baik dan setia.!..
uh! utk ape menipu diri sendiri? dan utk apa lagi menyedihkn diri hnya kerana Jasmin pulangkanlah cincin? bukankah dia sendiripun dah sedia maklum, pertunangan mereka selama nie hanya retak yg nanti belah?...
ada bagusnya juga jasmin pulangkn cincin itu tanpa perlu dia memintanya...lagipon brape sgtla harganya sbntuk cincin RM1500 jika hendak dibandingkn dgn harge cicin yg David beckham belikn utk posh Spice Girls?..lagipon mak yg sibuk2 mmbeli & mengurusknnnya bersam Jasmnin. manakala dia pd waktu hanya mmbisu & mengangguk bila perlu.

Ya..
apalah sgt frustnya kalau skadar putus tunang?..
bukannya putus nyawa!..
eleh!..
klau stakat pompuan sprti Jasmin tu kt mane2 pon boleh dpt!..
ahh....pergi mamposlah Jasmin!


p/s: tunggu sambungannya esok......

by: pedRoSyen

Friday, December 18, 2009

bila seseorang itu sedang jatuh cinta sedang brduka kerana khilangan kkasih hati,maka cinta yg trcipta itu bkan cinta sbenar..melainkan hanya sperti ubat khayal yg brtindak smentara sahaja dan kmudian akn mrosakkan hatinya dua kali ganda malah brganda2 lg selepas itu..krana ssugguhnya kta hnya blh menipu org lain tp bkn diri sndiri..
i love u,
ssetngah org mnganggap prkataan ini hnyalah satu ungkapan sbagai rutin harian dan ada pula yg benar2 memaksudkannya..
i love u to,
ada pula yg amat mudah membalas dan ada pula yg hanya diam seribu bahasa..
love is like tree..
perlu di siram,di semai,mmerlukn matahari yg cukup dan sbagainya..knapa perlu di siram dan di semai?jwapannya adalah untk hidup..begitu juga dngan cinta..perlu di siram dngan pnuh kasih syg dan di semai agar sentiasa cantik dan mekar..
cinta juga mgkin blh di klasifikasikn sbagai matahari yg memberi cahaya kpd semua org..
tapi..
apabila semua ini hilang,kte akn rasa khilangan tramat sngat dan adakalanya smpai mmakan diri..y ths hppen?krana kte x menyedati erti cinta sebenar..kata org "brsusah2 dahulu,brsenag2 kemudian"..biarkan cinta pergi krana kte mgkin akn brtemu dgn "matahari yg sudi memberi cahaya malah dr terang dr apa yg kte ada.."
biarkn kta mnjadi cinta trakhir pd sseorg krna kta mgkin tlh trlambat untk mnjadi cinta prtamanya ttp kta xkn prnah trlambat untk mnjadi cinta trakhirnya yg akn sntiasa kekal..
-little beloved one-
@osyin.
:)

newbies..

Hey guys..

hurm..well..i'm new here..actually dunno what to say..
actually diz idea of blogging came out from my friend, my dad n also our ex prime minister ofcoz..
well their kinda mentor for me..coz if feels like doin' this blog could express on what u fell, on what ur hurt, ur love stories, also sometimes i could be a religious (alim skit)...heheh..
rase2 nye..cukup la kot stakat nie..
neway guys wait for my new post blog..
adiosa!!..

keep it tite aite..!

Ever After

we look for happiness, we fight hate,
we fail to realiz, we grab the wrong bait.
Deception and truth, we onLy believe the lie.
All the misfortunes end in two sights,
All the revelations lead to one master.
All we seek is the ever after.

Puppets in the master plan.
All these comflicts are the end of man.
Pawns moving on a player's board,
Death dangling on the tip of one knight's sword,
All our fates are in the hands of one master,
It's a cozy end we seek, the ever after,

All the planets revolve around us,
The weapons we own can never defend us.
All the twists and trials of our daily grind,
May add to our strenght, but shrink our minds,
All our journeys lead to one master.
It's our fate to seek the ever after..