Saturday, December 19, 2009

BidadaRi..

kisah ini xde kaitan antara hidup atau yg telah meninggal..sume nie reka2 je utk santapan nurani...

Video & TV yg berlayar sejak sejam td tidak berjaya menarik minat matanya utk terus tertancap di disitu.
"filem yg bagus nie!" Berulang kali Normanberkempen padanya ketika menyrahkan pita video itu siang tadi. kalau nk ikutkan memanglah cerita ni bagus. lakonan Angelina Jolie lagi. tapi...... fikirannya kini lebih tertumpu pada Jasmin.
Jasmin pulangkn cincin...tapi kenape? persoalan itulah yang sedang bermain-main di benaknya kini dan persoalan itu jugalah yg dibiarkan tak terjawab oleh ibunya.
tumpuannya tiada hanya berlegar di anatara memori silam. mungkin ibu tidak sanggup melafazkan bait-baititu kali kedua.

tidak! Jasmin tidak akan sanggup buat begitu! bukankah kami saling mencintai. memang Jasmin dah berjanji akan menjadi isterinya. Isteri yang baik dan setia.!..
uh! utk ape menipu diri sendiri? dan utk apa lagi menyedihkn diri hnya kerana Jasmin pulangkanlah cincin? bukankah dia sendiripun dah sedia maklum, pertunangan mereka selama nie hanya retak yg nanti belah?...
ada bagusnya juga jasmin pulangkn cincin itu tanpa perlu dia memintanya...lagipon brape sgtla harganya sbntuk cincin RM1500 jika hendak dibandingkn dgn harge cicin yg David beckham belikn utk posh Spice Girls?..lagipon mak yg sibuk2 mmbeli & mengurusknnnya bersam Jasmnin. manakala dia pd waktu hanya mmbisu & mengangguk bila perlu.

Ya..
apalah sgt frustnya kalau skadar putus tunang?..
bukannya putus nyawa!..
eleh!..
klau stakat pompuan sprti Jasmin tu kt mane2 pon boleh dpt!..
ahh....pergi mamposlah Jasmin!


p/s: tunggu sambungannya esok......

by: pedRoSyen

No comments:

Post a Comment